Félmilliárdos kerékpárút-fejlesztés Nyíregyházán

2012. március 20. 11:31

Több mint félmilliárd forintos költségből fejleszti és hálózattá kapcsolja össze Nyíregyháza kerékpárútrendszerét a város önkormányzata. A tavasszal induló projekt tizennégy utcát és teret érint. Kovács Ferenc polgármester elmondta, hogy a projekt korábbi fejlesztési anomáliákat is kezel, amelyek joggal bosszantották a lakosságot.

2012. március 20. 11:31

Több mint félmilliárd forintos költségből fejleszti és hálózattá kapcsolja össze Nyíregyháza kerékpárútrendszerét a város önkormányzata – közölte Kovács Ferenc fideszes polgármester hétfőn. A helyhatóság mintegy 530 millió forintot fordíthat a fejlesztésre, ennek 90 százaléka, 478 millió forint európai uniós és nemzeti forrás. Kósa Tímea, a város külsős, nem közgyűlési tag alpolgármesterének tájékoztatása szerint Nyíregyháza jelenlegi, több mint 42 kilométer hosszú kerékpárútrendszerét összekapcsolják, s a hálózatot további 7 kilométer útrésszel növelik. Emellett 1,2 kilométer hosszban kerékpározásra alkalmassá tesznek egy kisforgalmú utcát, valamint úgynevezett nyitott biciklisávot építenek. A tavasszal induló projekt tizennégy utcát és teret érint, s azok közül a legjelentősebb a Korányi Frigyes utca. Ott közös kerékpárút és gyalogjárda épül, s azon megközelíthető lesz a városhoz tartozó üdülőközpont, Sóstógyógyfürdő, valamint a már több idegenforgalmi attrakcióval, lovas pályákkal, horgásztavakkal rendelkező Sóstóhegy is.    

Kovács Ferenc a sajtótájékoztatón kitért arra, hogy a projekt korábbi „fejlesztési anomáliákat” is kezel, amelyek „joggal bosszantották a lakosságot”. Példaként említette, hogy végre megépül a Törzs utca és a Pazonyi út közötti, hiányzó kerékpárútszakasz, továbbá megvalósul a Család utca és a Szalag utca kerékpáros összeköttetése is. Hozzátette: a Liszt Ferenc utcában, valamint a Lehár és a Keleti utcában épülő kerékpárutakkal az orosi bicikliutat is bekapcsolják a városi hálózatba. A város nagykörútjának északi részét szintén összekötik a Ferenc körúttal és a László úttal. A belváros megközelíthetősége pedig a Vasvári Pál utcai kerékpárút megépítésével javul majd Nyírszőlős és Kótaj felől. Emellett a körút déli területeinek a fejlesztése is elindul a Vasgyár utcai szakasz kialakításával, míg a Tokaji úton lévő vásárteret a Rákóczi utcai kerékpárút tovább építésével teszik megközelíthetővé a biciklivel közlekedők számára.

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
blogen
2012. március 22. 16:03
A kerékpárútnak semmilyen gazdasági haszna nincs, épp ellenkezőleg, rontja a gazdaság versenyképességét, mert a kerékpározás terjedése csökkenti a szénhidrogénipar, az autóipar és minden kapcsolódó ágazat teljesítményét.
Zázrivecz
2012. március 20. 18:07
Én az előttem rinyálókkal ellentétben pártolom az ilyen jellegű beruházásokat. Minden 90-100%-os támogatottságú úniós pályázatot meg kell pályázni. Minden ilyen fejlesztéssel csak nyerni lehet. Az elmúlt évek legnagyobb hibájának tartom az úniós források rossz kihasználását. A szomszédos országok gazdasági fejlődésének egyik motorja az ilyen pályázatok optimálisabb kihasználásában rejlett. Érdemes a dolgonak utána nézni.
blogen
2012. március 20. 18:02
A kerékpárút építés a korrupció tiszta formája ebben az országban. A kerékpárút a dúsgazdag ország egy fölösleges luxusa, Magyarországon, ahol a főútvonalak egy része is leromlott állapotban van, a kerékpárutak építése egyetlen célt szolgál csak: táplálni a haverokat.
Learten
2012. március 20. 17:01
Egy 2011-es cikk szerint Nyíregyháza adóssága közel 20 milliárd Ft. Tényleg most kell erre megint költeni? Folyamatosak továbbra is a terek, és kerékpárutak építése/átépítése országszerte. Biztos ezzel kell foglalkozni a jelenlegi magyar realitásban? Vagy irány a kínai út, építjük a riksák országát? :S (Főleg ismerve a bringások részére készülő utak pocsék minőségét. Nem elvitatva hogy az autósok részére is hasonló minőségben készülnek az utak.)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!