Cuc és a Monarchia

2017. augusztus 04. 17:39

A Dragnea-kormány közlekedési tárcavezetője azonban újra felfedezte a vasútszakaszt.

2017. augusztus 04. 17:39
Bogdán Tibor
Maszol

„Ja, mert – a szervezőktől eltérően, akik teljesen hallgattak róla – szinte elfelejtettem mondani, hogy a vasútszakaszt nem 2017-ben, hanem  1890-ben adták át, még az Osztrák–Magyar Monarchia idején. Annak idején a vonal biztosította az összeköttetést a vaskitermeléséről ismert Radnabányához. És olyan nagyszerűen megépítették, hogy több mint egy évszázada nem fogott rajta az idő, és nem hagytak nagyon mély nyomot rajta a romániai vasúti viszonyok sem.

A vasútvonalat eredetileg a magyar államvasutak, a MÁV működtette, aztán a történelem »váltóján« mindez átkerült a román államvasutakhoz, a CFR-hez. A vasútszakasz azonban mindennek ellenére azóta működőképes maradt, és egészen 2013-ig használatban is volt, amikor is magántulajdonoshoz került, aki nem tartotta kifizetődőnek az üzemeltetését.

A Dragnea-kormány közlekedési tárcavezetője azonban újra felfedezte a vasútszakaszt. Így aztán Cuc miniszter – akinek ígérete szerint az idei évtől 800 kilométer autópálya épül majd Romániában –, az Osztrák– Magyar Monarchia kései, de mindig jól jövő segédletével egyelőre átadhatott egy huszonegy kilométeres vasútszakaszt.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!