Kormányprogram? Tartsuk be!

2012. október 10. 07:25

A buszgyártás az egész világon nemzeti iparágnak számít, nekünk sem kellene új utakat keresnünk.

2012. október 10. 07:25
D. Horváth Gábor
MNO

„Nos, a kormányprogram végrehajtása a stratégiai partnernek tekintendő hazai buszgyártók részéről megkezdődött. Támogatók és programok nélkül is hozzáláttak a fővárosi tömegközlekedési vállalatoknál és az utazóknál. Az elmúlt években több autóbuszukat mutatták be próbajáratokon a szakma és a közönség megelégedésére, megrendeléseket mégsem kaptak. A velük szemben támasztott kifogások – nem olcsóbb a külföldinél, leginkább külföldi alkatrészekből állnak, nem megfelelő a motorjuk, nincs belőlük elég stb. – vagy nem igazak, vagy orvosolhatók, s a gyártók fél éven belül készek a mostani 150 busz legyártására, de a későbbiekre vonatkozó megrendeléseket is teljesíteni tudják.

A buszgyártás az egész világon nemzeti iparágnak számít, nekünk sem kellene új utakat keresnünk. A magyar valóságot ismerve ráadásul óriási erény, hogy egy olyan ágazatról van szó, ahol az ipari termelés teljes szélességében magyar kézben maradt. A kormány programjának végrehajtása elől Budapestnek el kell hárítania az akadályokat. A busztender eredményét még nem hirdették ki, sőt, a finanszírozás miatt újabb vita várható. Nincs más hátra, mint akarni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
laci0011
2012. október 10. 09:30
Most lehet virítani a nemzeti ügyek kormányának nevezett jogászcsürhének.
tarackos
2012. október 10. 08:39
"Ezekből az idézetekből is érzékelhető talán, hogy nem elhanyagolandó dokumentumról beszélünk." (Wekerle terv) Ki kell ábrándítsalak, az egy elhanyagolható dokumentum! A jobbkéz egyik feritéles agymenése. Úgy tűnik te elhitted pedig már Sztálin elvtárs megmondta, hogy ne dőlj be a saját hazug propagandádnak. Egyébként jöhetnek használt buszok viszont helyben kell elvégezni a karbantartást. Az is munkahelyet teremt.
birkakaka
2012. október 10. 08:32
Nó még tegyetek rá egy kis kenő pénzt oszt nyerni fogtok.Mert ezen múlik a többi csak blabla.
Polgár
2012. október 10. 08:29
Már Bangladesben is kiselejtezték az Ikaruszokat. Mi még mindig ezeken a szemeteken utazunk - drágán. Mióta élek (67év) majdnem minden két-három évben bemutattak egy magyar buszt, ami csak álom volt, mert soha nem utaztunk rajta. Az agyon ajnározott magyar buszgyártás mindig is szemetet gyártott - nekem elhihetik, bejártam a fél világot sokat utaztam buszon, de a Magyar Ikarusznál szarabb buszt nehéz találni széles e glóbuszon. Mindig ideges leszek mikor azzal fenyegetnek, hogy buszt fogunk gyártani - ettől mentsen meg bennünket a jó isten - félek, hogy így lesz. A modern buszgyártás nem más mint logisztikai összeszerelés. A legjobb márkák, a piacon megveszik a legkorszerűbb alkatrészeket-főegységeket kiváló formatervezők tervei alapján összeszerelik. Egy ilyen iparilag lepusztult ország, mint MO - gondolja valaki, hogy az élvonalbeli főegységekkel rukkol majd elő? Dehogy. Drágábban gyártunk majd rosszabb minőséget, mint a Fiat, Mercédesz, Mann, Setra, Volvó...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!