Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft.

2018. július 09. 14:21

A csődeljárás alatt szeretnék reorganizálni a társaság működését és helyreállítani a fizetőképességét – közölte a vállalat vezetése.

2018. július 09. 14:21

Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft. a cég fizetési nehézségeinek kezelése érdekében, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét – közölte a vállalat vezetése hétfőn az MTI-vel. A közlemény szerint kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.

A cég vezetése reményét fejezte ki, hogy a csődeljárás lezárásával az Ikarus Egyedi Kft. erős, folyamatosan termelni képes buszgyártó vállalatává válik Magyarországnak – közölték. Hangsúlyozták: az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte. Így a midi elektromos busz tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós buszra kiírt tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatával nyerte el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben. A társaság tevékenységével a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forint, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne – fogalmaz a kft.

A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt cég a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló a nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott. 

A cég nettó árbevétele a beszámoló szerint 5,651 milliárd forint volt, adózás előtti eredménye 149,5 millió forintot tett ki a 2016 szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015 szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.

(MTI)

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
békepap
2018. július 09. 22:17
ez a nemzeti buszgyártási stratégia?
OberEnnsinnen
2018. július 09. 16:21
Szélest gyalázzák a hülyék, pedig csak annyi történt: az Ikarusért a ruszkik nem fizettek, még barterben sem. A Mercedes mögött pedig bank állt, a Mercedes jóformán hozomra szállított Ruszkiba, a bank vállalta a kockázatot. Az Ikarus mögött nem állt bank sem, arról az elvtársak gondoskodtak, még 90 előtt, mondván: a klasszikus kapitalizmus az, ami majd rendet rak, és felemeli Magyarországot. Azaz: a piac láthatatlan keze, pusztuljon, ami magyar...
1288-as Soros zsoldos
2018. július 09. 15:38
Vajon Mészáros Úr nem kar buszgyártással IS foglalkozni? Mert hogy ért hozzá, azt borítékolom.
Akitlosz
2018. július 09. 15:37
"az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte." És akkor az nem lehet, hogy éppen ezért van csődben? A legmagasabb áron értékesítő cégek nem szoktak csődbe menni, nekik van mit a tejbe aprítaniuk, ők ugyanis haszonnal dolgoznak, nem veszteséggel.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!