Új nemzeti légitársaságról tárgyalt az NFM és a Szuhoj

2016. február 08. 21:29

A tervek szerint a Szuhoj repülőgépgyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához. A közlekedési államtitkár a tárgyalás kapcsán azt mondta: valamennyi ilyen vagy ilyen jellegű projektet, amely a lakosság, az ország érdekeinek a szolgálatában áll vagy állhat, azt megvizsgálják és támogatják.

2016. február 08. 21:29

Új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) illetékese és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó képviselője hétfőn Budapesten – hangzott el az M1 aktuális csatorna híradójában. A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához. Az orosz cég először tavaly októberben egyeztetett erről a minisztériummal. A felek becslése szerint a magyar bruttó hazai terméknek (GDP) évente 110 millió eurós (34 milliárd forint) hasznot termelne egy nemzeti légitársaság létrehozása – hangzott el. 

A kockázatokat is vállalnák

Jevgenyij Andrasnyikov, a Szuhoj polgári repülőgépek gyártásáért felelős vezérigazgató-helyettese a hírműsornak azt mondta, a cégnek és Superjet 100-as gépüknek kiváló ugródeszka lenne a magyar nemzeti légitársaság, ugyanakkor megbízható partnerek lennének, nem csak az új vállalat sikereit, hanem a kockázatait is vállalnák.

Tasó László, a szaktárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondta, valamennyi ilyen vagy ilyen jellegű projektet, amely a lakosság, az ország érdekeinek a szolgálatában áll vagy állhat, azt megvizsgálják és támogatják.

A Malév-csőd ellentételezése lehet az üzlet?

A Népszabadság úgy tudja, hogy a magyar állam a Malév GH földi kiszolgáló és az Aeroplex repülőgép-karbantartó vállalatot vinné be a cégbe. Emiatt a tárgyalásra a Malév GH vezetőségét is meghívták. A lap szerint a Malév GH és az Aeroplex is elég rossz pénzügyi állapotban van, mindkét cég újraszervezést igényel és inkább vinné, mint hozná a pénzt.

A Népszabadság arra is felhívja a figyelmet: a repülési jogok miatt fontos lenne, hogy az új társaság uniósnak számítson, ehhez azonban az kell, hogy legalább felerészben EU-s legyen a tulajdonosa.

A lap iparági forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a tervek összefügghetnek a Malév csődjével, ami miatt az orosz Külkereskedelmi Bank (amely a privatizációt követően a légitársaság tulajdonosa volt) kénytelen volt leírni mintegy 120 millió eurós veszteséget. Az ügyet ismerők szerint elképzelhető, hogy a Szuhoj beengedése az európai légiközlekedésbe, és egy „uniós referencia-légitársaság” üzemeltetése megfelelő ellentételezése lehet ennek a „tartozásnak”.

Négy éve nincs Malév

A Malév, az egykori magyar nemzeti légitársasága, 4 évvel ezelőtt, 2012. február 4-én állt le szinte folyamatos 66 évnyi működés után.

A Szuhoj 2000-ben kezdte el tervezni az olasz Alenia Aermacchival közösen a Superjet 100-as regionális, sugárhajtású repülőgépét, amely 2011-ben mutatkozott be az Armavia flottájában. A konfigurációtól függően 78-98 utas szállítására alkalmas gépből eddig 368-at adtak el, elsősorban orosz légitársaságok állították eddig üzembe a típust.

*

Fotó: Wikipédia

Összesen 137 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bajai
2016. február 09. 16:52
Szégyen, és feltehetőleg gazdaságilag is nonszensz, hogy az országnak nincs saját légitársasága. Ugyanakkor az oroszokra ez ügyben is ráfáztunk már. Jobb lenne nem velük próbálkozni ismét.
robag
2016. február 09. 11:32
Ez egy jó hír. :) Szeretném csinálják is meg. Amúgy meg Írország, Mexikó, Svájc, India, Litvánia is rendelt belőlük pár darabot.
kuwiq
2016. február 09. 10:49
Az előző akció is milyen remekül sült el, amikor a malévet orosz tulajdonba sikerült átjátszani a veres janiéknak.... És pont a fidesz készül koppintani a dolgot??? Elment a maradék eszük is?
noMores
2016. február 09. 09:29
A Szovjetúnió barátságából egy volt KGST-ország csak profitálhat, kiválóan cselekszik a kormány!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!