„Sajnos a szövetségi kapitány egy bohóc!” – nem fogták visza magukat a Románia elleni vereséget követően a magyar játékosok
Galló Vilmos és Bálizs Bence is kemény kritikát fogalmazott meg a kudarcos találkozó után.
A magyarországi gyárral partnerségben gyártanának Ikarus buszokat Nagyváradon azt követően, hogy az Ikarus-gyár jogutódja értesítette erről a szándékáról az erdélyi város tömegközlekedési vállalatát.
Nyolc-kilenc méteres kisbuszokat és tizenkét méteres nagybuszokat gyárthat Nagyváradon az Ikarus-gyár jogutódja a Krónika című erdélyi napilap értesülései szerint. A lap úgy tudja, hogy az erdélyi vállalat PPP-típusú partnerségre lépne a magyarországi gyárral. Csuzi István, a tömegközlekedési vállalat igazgatója szerint optimista forgatókönyv alapján már jövő tavasszal elkezdődhet a gyártás.
A magyarországi cég a járművek 40 százalékát gyártja Nagyváradon, a többit továbbra is Budapesten szerelik össze. Az igazgató szerint a nagyváradi gyártósort kezdetben egy busz hagyja el havonta, de idővel öt-hat járművet is összeszerelhetnek. Egy kisbusz gyártási ára 80 ezer euró, egy nagybuszé 150-160 ezer euró, de amennyiben a helyi UAMT alkatrészgyár is részt vesz a gyártásban, csökkenhet a költség.
A nagyváradi közlekedési vállalat az elmúlt években 42 új autóbuszt vásárolt, a legújabbak a lengyel Solarisok, amelyek nem fogyasztanak kevesebbet, mint a régebbiek, de mintegy 70 százalékkal kevesebb szennyező anyagot juttatnak a levegőbe.